Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Tareq: A heart made of “electro synth pop” steel

Της Ευφροσύνης Παυλακούδη

Ο Tareq, μισός Ιορδανός, μισός Έλληνας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από όπου ξεκίνησε με το γνωστό μουσικό project της πόλης, τους TechSoir με τους οποίους κυκλοφόρησε το 2008 το album “Dark Room”. Έχει σπουδάσει πιάνο και αλτικόρνο, ενώ είναι μέλος της DJ ομάδας “Sally Spektra” μαζί με τον d:tek και την D.J. Girl. Έχει κάνει μουσική παραγωγή σε θεατρικές παραστάσεις με πιο πρόσφατη την παράσταση “Rejected”. Το πρώτο προσωπικό του album, “Cocoon”, περιέχει τα ήδη radio hits “Cold”, “Feel Me” και “Mosquito” και κυκλοφορεί από την Undo Records, περιλαμβάνοντας συνεργασίες με Marsheaux, Lacquer, Νατάσσα Μποφίλιου, V-Sag, Χάρη Αττώνη και άλλους.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Τι άλλαξε μουσικά στον Tareq από τότε που ήταν στους Τechsoir με το τώρα που κάνει solo καριέρα;
Αυτό που άλλαξε, είναι ότι τα τραγούδια που γράφτηκαν για το Cocoon ήταν πιο ουσιώδη σε στίχους και σε μουσική. Είναι τραγούδια που μιλούν για την απώλεια και έτσι τα περισσότερα είναι λίγο πιο συναισθηματικά, σε αντίθεση με τα τραγούδια που είχαμε στο “Dark Room”, τα οποία ήταν πιο επιθετικά και σκοτεινά. Το ύφος βέβαια παρέμεινε το ίδιο: Electro Synth Pop.
2. Ο δίσκος Cocoon έχει πολλές συνεργασίες με διάφορους καλλιτέχνες. Πώς προέκυψαν; Ήταν κάτι που είχες στο μυαλό σου από την αρχή;
Δεν ήταν κάτι που είχα στο μυαλό μου εξαρχής. Προέκυψαν στην πορεία. Οι Μarsheaux είναι ένα duo που θαύμαζα από την πρώτη στιγμή που αγόρασα τον πρώτο τους δίσκο εντελώς τυχαία. Το να βρίσκομαι στο ίδιο label ήταν κάτι που δεν είχα καν φανταστεί τότε. Έχοντας ήδη κάνει δυο remixes στα κορίτσια, σκέφτηκα να κάνω ένα remake του playboy, από τον πρώτο τους δίσκο E-bay Queen, και δέχτηκαν με χαρά. Η Νατάσσα Μποφίλιου επίσης προέκυψε εντελώς συμπωματικά, μιας και μου την πρότεινε ο φίλος μου και ηθοποιός Χάρης Αττώνης (ο οποίος συμμετέχει και αυτός στον δίσκο στιχουργικά αλλά και φωνητικά). Ήρθαμε σε επικοινωνία, και όταν άκουσε το τραγούδι δέχτηκε αμέσως να το κάνει. Το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Όσο για τον V-Sag, ήταν γνωστός μου από παλιά αλλά δεν είχαμε επαφή, και μια μέρα ενώ σκεφτόμουν ότι θα ήθελα να μου κάνει κάποιο remix, με πήρε ξαφνικά τηλέφωνο. Ήταν μια στιγμή που αισθάνθηκα ότι ίσως κάποιος με παρακολουθεί. Μου πρότεινε να συμμετέχω στο album του και εγώ του πρότεινα να συμμετέχει στο δικό μου. Στον δίσκο συμμετέχουν ακόμη ο Lacquer, ένας Γάλλος καλλιτέχνης που θαυμάζω πολύ, ο Rob Dust και ο Niadoka. Με τίμησαν όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες, που δέχτηκαν να πάρουν μέρος στον δίσκο μου, γιατί αυτό με βοήθησε να κάνω πιο γρήγορα αίσθηση στον κόσμο.
3. Έχεις γράψει την μουσική σε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις, το Rejected. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;
Το Rejected, ήταν μια εξαιρετική παράσταση. Απλή, σαρκαστική, χιουμοριστική και όλο το καστ ήταν εκπληκτικό. Σε αυτήν την παράσταση έκανα κυρίως κάποιες διασκευές, όπως το “Δεν είναι έτσι η αγάπη” το οποίο ο κόσμος αγάπησε. Ο Χάρης Αττώνης είχε την ιδέα και μάζεψε μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι δουλέψανε γι’ αυτήν την παράσταση με πολλή αγάπη και μεράκι. Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετείχα.
4. Μετά από μία τέτοια δουλειά, θα σε δούμε να κάνεις μουσική και για κάποια ταινία; Και επί τη ευκαιρία τι είδους ταινίες προτιμάς;
Θα μου άρεσε πολύ να κάνω την μουσική για μια ταινία. Είναι πολύ ωραίο να ντύνεις την εικόνα. Της δίνεις άλλη βαρύτητα. Αν υπάρξει πρόταση, σίγουρα θα πω ναι! Μου αρέσουν όλα τα είδη ταινιών, αναλόγως την διάθεση. Δηλαδή το ίδιο άνετα βλέπω ένα ποιοτικό αριστούργημα  και ένα splatter thriller b-movie. Αυτήν την περίοδο προτιμώ τις κωμωδίες.
5. Οι Marsheaux  σε συνέντευξή τους μας είπαν ότι είσαι ένας από τους μουσικούς που ξεχωρίζουν αυτή τη στιγμή στην ελληνική σκηνή. Εσύ, ποιους αντίστοιχα ξεχωρίζεις στην ελληνική σκηνή;
Με τιμά ο λόγος τους. Η ελληνική αγγλόφωνη σκηνή έχει πλέον πολλά ονόματα και θεωρώ ότι είναι πολύ καλό αυτό. Κάποιοι που ξεχωρίζω αυτήν την στιγμή είναι η Marietta Fafouti, οι GAD, o d:tek, οι Berlin Brides, o Niadoka και άλλοι που σίγουρα μου διαφεύγουν.
6. Ποιοι καλλιτέχνες / μπάντες σ’ έχουν επηρεάσει και γιατί;
Οι επιρροές μου είναι κυρίως από την ηλεκτρονική σκηνή, χωρίς να αποκλείω και άλλα είδη μουσικής που μου λένε κάτι. Οι καλλιτέχνες που με έχουν επηρεάσει πολύ είναι οι: Goldfrapp, Fischerspooner, Depeche Mode, Lacquer, AIR, Hot Chip, Mirwais, Ace of Base. Όλοι αυτοί έχουν την pop λογική στην μουσική τους και είναι κάτι που κάνω κι εγώ στην δουλειά μου, μετά από την ακούσια μελέτη μου πάνω στην μουσική τους.
7. Έχεις φύγει από Θεσσαλονίκη για Αθήνα. Πώς σου φαίνεται η ζωή στο κλεινόν άστυ; Έχεις τελικά περισσότερες ευκαιρίες για να πετύχεις πράγματα;
Έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στην Θεσσαλονίκη.  Η απόφαση να φύγω από την Θεσσαλονίκη ήρθε μετά από πολλή σκέψη και έχοντας ανάγκη μια μεγάλη αλλαγή. Ήταν το καλύτερο που μπορούσα να κάνω. Τώρα συγκρίνοντας τις δυο πόλεις νομίζω ότι έχουν η καθεμιά κάτι ξεχωριστό να δείξει. Άλλο κλίμα, άλλοι άνθρωποι. Στην Θεσσαλονίκη μπορείς να ζεις ήσυχος χωρίς εντάσεις αλλά και σε σημείο που μπορεί να βαρεθείς κάποια στιγμή. Στην Αθήνα έχει τόσα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις. Καταρχήν έχει περισσότερες ευκαιρίες για να κάνεις πράγματα, μιας και όλα συμβαίνουν εδώ.  Από τεράστιο εύρος εργασιών και τεράστιο εύρος ψυχαγωγίας. Είναι μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Έχει όλα τα καλά, αλλά και όλα τα κακά, όπως χάος, εγκληματικότητα και άγχος. Μ’ αρέσουν και οι δύο πόλεις. Η Αθήνα για δουλειά και η Θεσσαλονίκη για ξεκούραση.
8. Αν πατάγαμε play στο CD player σου αυτή τη στιγμή, τι θα ακούγαμε;
Το album του Matthew Herbert “One One”, το οποίο μου έκανε δώρο ένας φίλος και μου άρεσε πολύ, και κάποια πρόσφατα remixes που έχω τελειώσει για τους Mighty Mouse, τις CREEP και την Kid Moxie (προς το παρόν ακυκλοφόρητα).
9. Το internet σκοτώνει τη μουσική ή μήπως όχι;
Το να κάνεις release είναι αρκετά δύσκολο πια, γιατί υπάρχει μεγάλη παραγωγή και γρήγορη κατανάλωση. Πρέπει να έχεις κάτι πολύ δυνατό για να επενδύσει κάποιος πάνω σου. Το internet, πιστεύω ότι βοηθάει πολύ στην προβολή ενός καλλιτέχνη πλέον. Αν θέλεις να σε μάθουν πιο εύκολα, πρέπει να κάνεις free share της μουσικής σου. To Cold ήταν το πρώτο τραγούδι που τελείωσα και το ανέβασα στο ΥouΤube τον Σεπτέμβριο του 2009. Μετά συνέχισα να γράφω τον υπόλοιπο δίσκο. Ήταν αυτό που με έφερε κοντά στον κόσμο και με έμαθε σιγά-σιγά. Ο κόσμος αν έχει εύκολη πρόσβαση στη δουλειά σου, είναι σίγουρη κίνηση επιτυχίας. Επίσης τα blogs βοηθούν πολύ σε αυτό.
10. Ποιο ταλέντο θα ήθελες να έχεις;
Νομίζω είμαι καλά με αυτά που διαθέτω. Δεν θέλω κάτι άλλο. Ίσως το να μπορούσα να κάνω πατινάζ στον πάγο.
11. Ποια τα σχέδια σου για το μέλλον;
Προς το παρόν εγώ και οι συνεργάτες μου ετοιμαζόμαστε για το επόμενο video το οποίο θα είναι το Mosquito. Μάλιστα θα γίνουν και remixes απο τις Marsheaux και τους Rolla Scape (το νεο project του K. BHTA) και είμαι πολύ χαρούμενος. Dj sets στα Green House Series με την Εύη Σιδηροπούλου στο Γκαζάκι, και με τους Sally Spektra σε διάφορους χώρους. Επίσης θα γίνει και κάποιο live τον Ιουνιο.
Info: Ο Tareq έχει επίσης εμφανιστεί σε φεστιβάλ όπως το Ejekt και σε συναυλίες, δίπλα σε ονόματα της ελληνικής αλλά και διεθνούς δισκογραφίας, όπως Fischerspooner, Digitalism, UNKLE, Hercules and Love affair, James, Chicane, The Fall, Torture Garden, ενώ ως Dj έχει εμφανιστεί δίπλα σε ονόματα όπως Swayzak, Metope, Klinik, V-Sag.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου